mandag 1. mars 2010

Kveldstur i nabolaget [Night walk in my neigbourhood]

Etter en frisk start på dagen med Holi, tok jeg en rolig kveldstur i nabolaget. Det er små steg man tør å ta aleina i en by på 17 millioner innbyggere og som kan virke noe kaotisk. Men de stegene har jeg tatt i kveld og jeg likte gata jeg utforska. Det er små butikker, barberere bruker de fortsatt og kjøttet som selges ligger ute i kveldsvarmen. Folk er mer rolige etter feiringa av Holi tidligere på dagen, og mange butikker holder fortsatt stengt. Apropos det, prisene i Delhi er utrolig lavt. I dag hadde jeg en flere timers kjøretur fra monument til monument, sjåføren venta i bilen mens jeg tok den tiden jeg trengte. Totalt kosta det meg 86 kroner. Middag på hotellet, servert på rommet med brød og brus 39 kroner, en kaffe borte i gata her 1,50 kroner. Hotellrommet 180 kroner natta. Så der, behagelige priser for en nordmann i alle fall.
Legger ved noen bilder fra turen, det er tatt med kompaktkameraet og jeg kan ikke garantere for kvaliteten- bildene er sendt fra en minibærbar som ikke er fargejustert. Men gir sikkert et visst inntrykk.
 
[This is from a walk around my neighbourhood in Delhi. In a city populated with 17 millions with a kind of chaos you need to take small steps when you're on your own. But I like it so far, small shops and even barbers, the meat for sale is laying in the warm night breath. These are just a few snaps from my walk]