søndag 28. februar 2010

New Delhi

Jeg kom endelig fram til India. Etter å ha landa i Mumbai (via Istanbul fra Oslo) kom Knut og jeg ut fra flyplassen, der sto en fyr i hvit skjorte, id-kort og walke-talkie. Han påstod at man ikke kunne entre avgangshallen til innenriksflyene før en time før avgang og at han skulle ordne oss skyss til hotell der vi kunne være til vi skulle dra til innsjekkinga. Vi ble veldig skeptiske til dette, men samtidig var vi veldig pressa-mannen virka overbevisende nok og vi så ingen andre vi kunne spørre. Vi ble geleida inn i en bil og kjørt til hotellet der vi fikk dusja og slappa av noen timer. Men prisen var Mumbai-høy, 6000 INR (over 700 kroner) for et dobbeltrom, men vi fikk frokost og skyss tur-retur inkludert. Jaja, sikkert en form for svindel, i alle fallttu en overbetaling.
 
Jeg dro så videre til New Delhi og ankom nå i ettermiddag. Det er kaotisk. Varmt. Jeg har fått god hjelp på hotellet da, de tok meg med til et slags reisebyrå som hjelper til med å planlegge reiser og guide og slikt og fikk med meg Arif på en rundttur i området jeg bor i, som er Karol Bagh. Jeg har fått vite at offisiell alder for å drikke alko er 25, men at man drikker fra man er 18. Men det er ikke mange barer å se og lite av alkoholpåvirka folk. Det er et helvete i trafikken, men ser ut til at de har et system på det. Turistbyrået mener et par dager i Delhi er nok. At det bor 17 millioner mennesker her, det er vanvittig mye. Nå er jeg trøtt, og må sove!